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Glow fuel suitable for affordable hobby and sport flying.
Suitable for four-stroke aeroplane engines: O.S. MAX, ASP, Thunder Tiger, Webra etc.
- 12 % of synthetic oil for reliable operation and perfect lubrication
- 5 % of nitromethane for reliable operation
- Additives for great temperature stability, easy starts and high max. RPM
- Corrosion inhibitor for long service life
- Blue colour for easy checking of the remaining fuel in the tank (dye doesn't affect the power or setup of the motor)
- Developed and made in Germany
Package contains: 5-liter canister
Stand: 3/2024
2.2 Kennzeichnungselemente 4/2023:
Das Produkt enthält Stoffe, die als gefährlich im Sinne der Verordnung (EG) Nr. 1272/2008 eingestuft sind.
Signalwort Gefahr
Piktogramme GHS02, GHS06, GHS08
Enthält: Methanol, Nitromethan
Gefahrenhinweise
H225 Flüssigkeit und Dampf leicht entzündbar.
H370 Schädigt die Organe (oder alle betroffenen Organe nennen, sofern bekannt) (Expositionsweg angeben, sofern schlüssig belegt ist, dass diese Gefahr bei keinem anderen Expositionsweg besteht).
H301+H311+H331 Giftig bei Verschlucken, Hautkontakt oder Einatmen.
Sicherheitshinweise
P101 Ist ärztlicher Rat erforderlich, Verpackung oder Kennzeichnungsetikett bereithalten.
P102 Darf nicht in die Hände von Kindern gelangen.
P210 Von Hitze, heissen Oberflächen, Funken, offenen Flammen und anderen Zündquellen fernhalten. Nicht rauchen.
P261 Einatmen von Staub/Rauch/Gas/Nebel/Dampf/Aerosol vermeiden.
P303+P361+P353 BEI BERÜHRUNG MIT DER HAUT (oder dem Haar): Alle kontaminierten Kleidungsstücke sofort ausziehen. Haut mit Wasser abwaschen [oder duschen].
P308+P311 BEI Exposition oder falls betroffen: GIFTINFORMATIONSZENTRUM/Arzt/… anrufen.
P403 An einem gut belüfteten Ort aufbewahren.
P235 Kühl halten.
P405 Unter Verschluss aufbewahren.
P501 Inhalt/Behälter mit der Abgabe an die Sammelstelle gefährlicher Abfälle zuführen.
Glow ignition fuel, fuel for two-stroke or four-stroke engines for hobby and sports use. Ideal for use in airplane, helicopter, car and ship models.
Various formulations with different nitromethane contents are available depending on the application. As a guideline, model car engines (2 stroke ) require a higher nitromethane content for reliable running than 2 stroke aircraft engines. A higher nitromethane content can also help 4-stroke engines to run more reliably and stably.