OS GLOW PLUG R5

Product number: 40710
Manufacturer number: OS71605200
GTIN/EAN: 4531028600362

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Description "OS GLOW PLUG R5"
For car engines with high speeds and high nitro content!
  • Extended service life at high speed and high running temperature
  • Advanced nozzle needle adjustment for higher performance and fast response
  • Precise adjustment in throttle range

Glow plug, cold, for cars 1:8 with high speed engines and high nitrous content in fuel.
Glow plugs perform the same function in model engines as a spark plug in a car engine and, as in the large engine model, they differ in heat values.
In the case of glow plugs, a distinction is made between cold, warm and hot candles, which differ in the length and strength of the filament and the size of the spiral space. In addition, the choice of metal alloys (platinum-iridium-nickel) has a significant influence on the heat value and the durability of the candle.

For flat-track car engines M 1:8 or models for high nitrous content and high speeds. Extended service life at high speed and high running temperatures. Precise adjustment in the throttle range.

Technical data

Candle type: R5
Candle temperature: Cold
Application: 2-stroke engines with high nitrous content


Welche Glühkerzen für welche Motoren und Einsatzbereiche?

Eine kalte Kerze sollte montiert werden bei Motoren mit hoher Literleistung, bei Vollgasklingeln, bei Verwendung von Kraftstoffen mit viel Nitromethananteil, bei hohen Außentemperaturen oder schlechter Kühlung.

Mittlere „Standard“- Kerzen empfehlen sich bei geringer Kraftstoff- Nitrierung, bei Motoren mit wenig Verdichtung und Leistung usw. Der mittlere Glühkerzentyp ist meist die günstigste Allround- Kerze und sollte als Ausgangsbasis beim Abstimmen auf den jeweiligen Motortyp als Erstes probiert werden.

Heiße Glühkerzen sind anzuraten, wenn der Motor schlechte Leerlaufeigenschaften aufweist, wenig Nitromethan verwendet wird, bei Motoren mit geringer Literleistung, bei sehr niedrigen Außentemperaturen oder wenn der Motor überwiegend im Teillastbereich betrieben wird.